الأربعاء، 23 يوليو، 2008

بسم الله الرحمن الرحيم .... الرساله الاولى ....

جاءتنا هذه الرساله من احدى الاخوات الكريمات قابلتها هذه المشكله و لانها ليست مشكله خاصه رأينا ان ننسخها لكم كما هى لتعطونا ارائكم جميعا ....


السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

اولا الف مبروك علي المدونه الي بجد كلنا محتاجينها وحظي بقي اني اكون اول موضوع افتحه اوشتكي منه بمعني اصح كنت بتصفح احدي المدونات ولفت نظري تعليق من مليون مرة مكتوب نداء لكل مسلم دخلت المدونه ويا ريتني مكنت دخلت اتحرق دمي من الي قريته جماعه بيقولو علي نفسهم المستنصريين بالله بيدعو لترك الاسلام والدخول في دين النصارهبيقولو انهم كانو مسلمين واهتدو الي الدين المسيحي وبيدعو اي حد انه يدخل معاهم ويقرب من الرب يسوع انا اتجننت لانهم مش بس كدا دول بيزمو في الرسول الحبيب عليه الصلاة والسلام وبيقولو عليه كلام محدش من المسلمين يقدر يسكت عليه وكمان مش بيتناقشو لا دول بيهجمو ويغلطو في المسلمين والرسول عليه الصلاة والسلام انا رايي اننا كل مسلم وكل مسلمه لازم تجمع معلومات من مواقع معروفه ومعروف مصداقيتها عشان نرد علي الناس دي الي ميعرفوش دين الله ولا امه سيدنا محمد وهما ضعاف النفوس واسمحولي اوجه دعوه لكل المسلمين اننا نتوحد في بوست جماعي ننشر فيه معلومات عند ديننا الحقيقي ونعرف الناس دي الحقيقه عشان مش اي حد يستجري يكلم عن الاسلام والمسلمين كلمه وحشه
هستني رد فعل كل المسلمين يا ريت نتحد عشان ربنا يكتبها في ميزان حسناتنا ورسولنا يرضا عنا

اشهد ان لا اله الا الله واشهد ان سيدنا محمد عبد الله و رسوله وخاتم الانبياء والمرسلون

انتهت الرسالة.............

و سننتظر ارائكم و تعليقاتكم و المناقشه مفتوحه للجميع و سنعطيكم خلاصه ارائنا بعد الاستماع لارائكم اولا ..

هناك 52 تعليقًا:

أكون او لا أكون يقول...

بسم الله الرحمن الرحيم...
طبعا الموضوع احرق قلبي واشتعلت فيه نيران... انا اول من يريد الاشتراك في الحمله وفي البوست ان شاء الله... على الاقل في عمل البوسترز. وياريت لو تحطون عنوان البوست عشان نعرف كيف يفكرون وكيف نرد عليهم... ونبدا في العمل ان شاء الله.
السلام عليكم...

drpharma يقول...

معاكم ان شاء الله

zozo يقول...

لا حول و لا قوة الا بالله العلي العظيم
ناس مالهاش ضمير الله يهديهم
طبعا انا معاكم و كلنا لازم نحط ايد في ايد عشان نواجه الابتلاء دة
حسبنا الله و نعم الوكيل

مؤمنه يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
معا فيما يحب الله ويرضى رسوله
والصلاة والسلام على خاتم النبيين والمرسليين وسيد العالمين سيدنا محمد بن عبد الله
قال الله تعالى بسم الله الرحمن الرحيم( من اهتدى فانما يهتدى لنفسه ومن ضل فانما يضل عليها ) صدق الله العظيم
والسم عليكم ورحمة الله وبركاته

خواطر رئيس شاب يقول...

الله يعينكم ان شاء الله

وان شاء الله معاكم

Aaya يقول...

عزيزتي

الموضوع بجد في غاية الأهمية
ولازم كلنا نشترك في الحملة ديه
.. أنا عن نفسي بدأت أعمل مدونة هتكلم فيها عن الإسلام بس طبعاً عملتها إنجليزي علشان ادعوا فيها إلى الإسلام
وأفيد بيها المسلمين الغربيين
وقريباً هفتتحها.. وأشكرك مرة تانية
على فكرتك وأنا من المؤيدين..

Aaya

أنا مش موافق يقول...

عزيزتى

لما التعجب ما كتير بنلاقى مواقع بتهاجم الاسلام وتدعوا للنصرانية

بس اكيد اللى ايمانه على حق عمر ما شئ زى ده بياثر فيه

واكيد الدعوات دى بتلاقى بس استجابة من ذو القلوب الضعيفة

ودى قليلة اوى بالذات فى امر ترك الاسلام

القلب بيكون اقوى من قلب ريتشارد قلب الاسد

حبنا لدينا كبير مهما كنا بنغلط ووحشين
بس عند اسلامنا نخزق العين

تحياتى

سلام

nour shahen يقول...

انا رأيى ان كل واحد فينا يكتب جزء في قصه او في اي موضوع عن الدين ولو كلنا بدأنا نشغل اجزاء من مدوناتنا للدين مش هنضطر نقول كلام تانى وكمان المدونه اللي بتقولى عليها دى المفروض مندخلهاش اصلا ولا نعبرهم ولا نعلق
لأن عتاب الندل اجتنابه
وان كانوا فعلا مسلمين وخرجوا عن الاسلام يبقوا اصلا مفهموش معنى الاسلام علشان كدا مقدروش يمشوا في طريقه وخسارتهم فعلا احسن
وربنا يهدى من يشاء ويضل من يشاء
وان كانوا ناس بس بتزم في الاسلام فابلغ رد احنا نعمله ان كل واحد فينا يكتب في مدونتة شيء عن الاسلام
واخلاق المسلمين ونتكلم عن دينا يا جماعه للى ميعرفوش
تحياتى ليكى يا روفى علي الموضوع دا وربنا يكرمك ويحفظك ويوفقك يا رب

مجداوية يقول...

السلام عليكم

اللهم صل وسلم وبارك على أفضل خلقك أجمعين سيدنا محمد وعلى آله وصحبه ومن تبعه الى يوم الدين

الحمد لله أن الصحبة جميعها من الأحباب ودى فرصة عظيمة أسلم عليكن بالجملة

فكرة المدونة جميلة جدا وربنا يجعلكن دائما تفرجن كرب المكروبين
اللهم آمين

من فرج عن أخيه كربة من كرب الدنيا فرج الله له كربة من كرب يوم القيامة

الموضوع المطروح كبير ومخطط كبير و صحيح نحن منهيين عن الجلوس مع من يسبون الله ورسوله بنص القرآن والاستماع لهم لكن لا بد من الرد عليهم لكن ليس عندهم بل كل فى مجاله وبما يستطيع وأكبر رد وأبلغ رد هو التمسك أكثر بديننا وسنة نبينا الكريم فكلما زداوا فى اجرامهم زاد عدد الداخلين الى الاسلام وحسن اسلام الملايين منا فهو خير ان شاء الله
لكن
ما يحدث ذكر من علامات يوم القيامة الصغرى وفيه حديث لرسول الله قال فيه :
سيشدد هذا الدين برجال ليس لهم عند الله خلاق ..

وأيضا ما يحدث نتيجة طبيعية لترك الناس لشرع الله فقد أعزنا الله بالاسلام وان ابتغينا العزة فى غيره أذلنا الله

لذا فالموضوع كبير جدا ومتشعب وله مساوىء ومزايا ونحن مشاركون فيه سواء باللامبلاه أو بالتناحر معهم والدخول معهم فى جدال عقيم
نصرة الدين ليست بالرد عليكم بالكلام فلقد تهيأوا بشبهاتهم ولكن نحن حتى لا نستطيع الرد على شبهاتهم لأننا لا نعرف ديننا ولهذا السبب أنا التحقت بمعهد الدراسات لكى أتعلم دينى وأعرف وأفهم رغم ايمانى الكامل بأن شبهاتهم باطلة لكن عار علينا ألا نعرف ديننا من أجلنا نحن أولا ولهذا هم بيستطيعوا التأثير على من لا يعلم ومن ضعف ايمانه
رب ضــــــــــــــــارة نافعة
فما فعلوه وما يفعلوه أيقظنا من سباتنا لنكون مسلمين على حق
ووقتها سيدخلون الى جحورهم من حيث أتوا وسنخرسهم برقى اسلامنا فللأخت الكريمة التى غارت على دينها اسمحوا لى أن اوجه لها كلمة بأن ترجمى غيرتك الى أفعال وابحثى كيف تدافعين عن اسلامك خلقا وعلما وشأنا وتربية لأبنائك واتباع لسنة رسولك فهذا هو الرد البليغ عليهم
وربنا يجعل هذا العمل فى ميزان حسناتكن
ودعواتكن أخواتى الغاليات

مجداوية يقول...

وَقَدْ نَزَّلَ عَلَيْكُمْ فِي الْكِتَابِ أَنْ إِذَا سَمِعْتُمْ آيَاتِ اللّهِ يُكَفَرُ بِهَا وَيُسْتَهْزَأُ بِهَا فَلاَ تَقْعُدُواْ مَعَهُمْ حَتَّى يَخُوضُواْ فِي حَدِيثٍ غَيْرِهِ إِنَّكُمْ إِذًا مِّثْلُهُمْ إِنَّ اللّهَ جَامِعُ الْمُنَافِقِينَ وَالْكَافِرِينَ فِي جَهَنَّمَ جَمِيعًا (140)


هذه نص الآية الكريمة لكى لا ندخل معهم فى جدال عقيم لأنهم لا يبحثون عن الحق بل هم أهل الباطل

وجزاكم الله كل خير وجزى بالخير الأخت الكريمة على غيرتها على دينها

انا والحب ننتظرك حبيبتى يقول...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
انا معاكم فى اى حاجه لنصره رسول الله والاسلام
والله الموفق
بالله لو فى حاجه متنسونيش فيها
وانا موجود فى اى وقت
لا اله الا الله محمد رسول الله

(green eyes) يقول...

السلام عليكم
...........
حسبي الله ونعم الوكيل.
بس انا مش متخيلة الواحد ازاي يحول من الدين للحق لأي دين تاني
دا الواحد علشان ياخد قرار في اي حاجه في حياته بيسأل كتير وبيدور تخيلي بقى لما يكون الموضوع متعلق بدين !!!!
ربنا يهدي الجميع.

الافغاني يقول...

كثير من هؤلاء ليسوا مسلمين اصلا


انما هم ممثلين يستخدمهم الكلب زكريا بطرس لتشويه صورة الاسلام

الي بيتفرج علي قناة الحياة يعرف كده كويس مثلا يجيب مذيعة محجبة وتقول انها مسلمة وتقعد تشتم ف الاسلام او واحد اسمه محمد ويشتم ف الاسلام ياريت نخلي بالنا الراجل ده كداب اصلا

غير كده لو مسلمين سابوا الاسلام ياريت ما نلتفتش كتير اي يعني ف داهية
الحمد لله عشان المسلمين ينضفوا شوية

Aaya يقول...

أزيك ياموناليزا
أنا جيت علشان أقولك إني افتتحت المدونة على بركة الله.. وكنت حبة تزوريها وتقوليلي رأيك.


Aaya

nado يقول...

يا جماعة عملية التبشير من زمان ياريت بجد نعمل حاجه بشكل جادى ياريت نعمل ورشه عمل لان موضوع مهم جدا جدا بضم صوتى لصوتكم

بيكر(baker) يقول...

و الله انا قريت تعليق من دول فى احد المدونات و فكرت ارد عليه بمدونه مخصوص من كتر ما اتنرفزت و لانى دارس فى الاديان المقارنه و عندى ردود لكل شئ و مستعد لاى مناقشه لكن ليا صديق امريكى مسلم عرفت منه ان الاسلام بيختار الناس مش الناس الى بتختاره و ان نور ربنا بيوصل للقلب الى يستاهله و ان الناس دول مش محتاجين مناقشه لان ربنا طمس على قلوبهم بس على اى حال انا مستعد اجاوب على اى استفسار علشان بس المسلمين ميلتبسش عليهم الامر
تحياتى للمجهود الى ربنا يجازيه بالخير

نونو يقول...

ربنا يعيينا كلنا
ربنا يهديهم
حسبى الله ونعم والوكيل

A7MeD F@hMy يقول...

المسألة مش كدة بس دي اخطر من ما كلنا نتخيلوا
دعوة التنصير دي كبيرة اوي
بداية بالقنوات المسيحية الفضائية اللي مهمتها و شغلها الشاغل الذم في الاسلام و نشر القصص اللي قال ايه اهلها اهتدوا و دخلوا ف الاسلام كنت بشوفها بعيني مستغرب جدا
تبقي قصة اتنين اصحاب مثلا و كل واحد يتكلم عن دينه لحد الاخر كنت متوقع ان المسيحي هو اللي هيسلم لكن العكس حصل
دعوة التنصير كمان في المواقع المسيحية اللي اساميها اسامي اسلامية
و زي ما ذكر ف الموضوع مساالة البلوجز دي
لا و كمان تشات رومز بجد حاجات كتير اوي
يا رب قواي ايماننا بيك

اكيد معاكم و يا رب نقدروا نبينوا صورة الاسلام الحقيقية للعالم كله
بس يا ريت تعرفونا ناويين تشتغلوا ازاي عشان اقدر اساعد
تحياتي

مدينه الملائكه يقول...

انا معاكم باذن الله
لازم فعلا نرد عليهم بس مش رد عنيف لا رد القول بالقول الحجه بالحجه
وباذن الله معاكم

بنت الاسلام يقول...

انه ذا الزمن الذي حدثنا عنه الحبيب المصطفي
القابض فيه علي دينه كالقابض علي

جمرة من النار

زمن تتكاثر فيه الفتن ويزداد لهيبها

فلنتحد اذن لنقف بعلمنا ليس بجهلنا امامها كالطوفان فتغرق وتنتهي امرها


اللهم ارزقنا من علمك لنقف به في وجه من يخوض في حقك وحق حبيبك باطلا وبهتانا

تحياتي

ياسر يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اولاا الاغلبية او جميعهم مش مسلمين
اساسا وبيكونوا مدفوين من جهات معينة
لنشر الفتنة الطائفية بين ابناء الوطن الواحد
واعتقد ان زورت المدونة دي وفي الوضع الخاص
بية كاتب من مصر بس معتقدشي ومش بعيد جدا
يكون يهودي وعاوزين يشعلوا النار بين ابناء الشعب الواحد
يا اخوانا دي المقصود منها سياسة ونزع فتيل قنبلة الفتنة
اللهم انصرنا علي اعدءانا
اشهد ان لاا الة الا الله واشهد ان سيدنا محمد رسول
الله اكبر الله اكبر الله اكبر
وبضم صوتي لصوتكم ومعاكم
لااحول ولاا قوة الا بالله العلي العظيم

zOzO يقول...

ان شاء الله كلنا هنبقي صوت واحد
و لازم نعمل حاجه
لازم كلنا نبقي ايد واحده
اضم صوتي لصوتكم

عروسة ننوسة يقول...

اولا بحيكى على جراتك وشجاعتك الموضوع فعلا فى غاية الاهمية والخطورة ....دول ناس ما تعرفش يعنى ايه دين ومعندهمش ملة واستحالة كانوا مسلمين
واحنا كلنا معاكى وربنا ينصرنا باذن الله
تحياتى

كلام على بلاطة يقول...

حملة موفقة
تحياتى

السعادة يقول...

السلام عليكم
غيرة جميلة على الدين,رجعتوني لشبابي
(منتدى الجامع) متخصص في دعوة النصارى ومناظرتهم بأكثر من لغة
والاشتراك فيه سهل وسريع
ولو عملتم انتم شيئا فأنا معكم ولكن توفيرا للجهد واحتراما للتخصص
وبفرض أن هناك من تنصر من المسلمين
لو كان بسبب تقصيرنا.. فلنحزن
بغير ذلك..فأبعده الله
ولو علم الله فيهم خيرا لأسمعهم,ولو أسمعهم لتولوا وهم معرضون.(الأنفال-23)

Abd-Alrahman يقول...

بصراحة الفكرة جميلة وانا كمان اتمني اني اشارك معاكم فيها

وكمان المدونة هايلة

تحياتي

بنت النيل يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بسم الله الرحمن الرحيم

والصلاة والسلام على خاتم النبيين والمرسليين وسيد العالمين سيدنا محمد بن عبد الله

ولا حول و لا قوة الا بالله العلي العظيم

والله انا جالى زهول لسة فى ناس كدة

ومش عارفة اقول اية

حسى الله ونعمة الوكيل

وانا معاكم فى الحملة

والله الموفق

بنت النيل

موناليزا يقول...

بشرى سارة لكل المسلمين اللذين يغاروا على الدين الاسلامى
تم اقتحام هذة المدونة الملحدة من قبل اخونا الكريم "ماتريكس" صاحب مدونة"اخبار التكنولوجيا"
جعل الله هذا العمل فى ميزان حسناته

صباح الصباح يقول...

بصى.. المثل الشهير بيقول الشجرة المثمرة تقذف بالحجارة.. لو لم يكن هذا الدين بهذة القوة الروحية الكبيرة لما كثر علية الحاقدين.. وفى رايى الشخصى ليس الشعارات ولا عبارات الشجب هى من ستسمو باعلاء كلمة الدين.. ولكن العبرة بالاعمال.. علينا كل فى مجالة ان يعمل جاهدا ليكون صورة براقة للمسلم.. وليس كما يحدث الان..
دمتم بكل ود

MATRIX يقول...

شكرا لحضرتك على طرح هذا الموضوع ..
المدونة دى كانت فعلا مليئة بالسب والشتم لان بها راوبط لعدة مواقع ..وكان صاحبها يكتب التعليقات فى كل مكان ..
ولكن بحمد لله تم اختراقها ..وعمل هاكد عليها .. وسوف نجعلها خدمة للاسلام باذن الله ..
وعايزين نتعاون كلنا لان الموضوع دا خطير جدا .. انا لما شوفت الرسايل بتاعة المدونة دى فى الجيى ميل .. بعد ما تم اختراقها كان فعلا فى ناس مسلمة باعته ايميلات الى صاحبها ..اكتر من 200 رسالة من مسلمين كان المتنصر بيراسلهم ..وكلهم مسلمين على حسب اسمائهم فى الرسائل..موش عايز اقول اكتر من كدا علشان الموضوع مينفجرش اكتر من كدا وكمان حفاظا على الخصوصية ..

عنوان المدونة التى تم اختراقها :
www.fortruegod.blogspot.com

نهر الحب يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اولا احى روفى وجنة وموناليزا على المدونة يارب تكون فى ميزان حسناتكم
ثانيا ارد على الرسالة اقول لااكراه فى الدين
اللى عايز يكون نصرانى او ملحد فهو حر
انا مش معاهم يعنى بس كمان واحد مش حابب الاسلام ومدعية انه مسلم تفتكروا هيعمل اية ؟ هيشوه صورتة والاسم مسلم
الله يكفينا الشر
اما ان البعض يقول نناقشهم فأنا مش مع النقاش لانة ممكن جدا يفتح ابواب كتير للشر والشيطان ودا اراء الكثير من علماء الدين
الا من رأىفى نفسة قوة الحجة والرد
ويأمن على نفسة من الفتن



لكن لو فى حملة توعية وتعليم وتوجية صحيحة لكيفة الرد على امثال تلك الفئة سواء من المدعين او الملحدين فعلا
فأنا ان شاء الله معكم لكن بعد الاتفاق على سياق عام موحد ومراجعة دينية سليمة

وفقكم الله الى ما يحبة ويرضاة

aliaawwe يقول...

حسبى الله و نعم الوكيل فيهم

Hossam يقول...

hello
nice topic
i hate this kind of human being
c u
bye

maha zein يقول...

بصي
النظرية ان الناس دي بيكونوا بيمثلوا
يعني ذي مدونات المثاليات
ممكن واحد بس يكون عامل كل المدونات دي
او كده
كل غرضه يكتب كلام مستفز
فالناس تدخل وتتشد تقرا
وتشتم
وترد
وتقول لغيرها تعالى اقرا
ورد
وفى النهاية
الشخص التافه صاحب المدونات
يبقه عمل الي عوزه
خلا الناس تقرا كلامه
وشجع علي نشر المدونات بما تحمل
لدرجة ان ضعاف النفوس ممكن يعملوا سيرش عن اسم المستنصرين بالله
عادي
يعني الحل معاهم
ان المدونات دي او المواقع دي
تتهجر
محدش يدخل
العداد ميعدش حد
بس
هنا هيكونوا بيكلموا نفسهم
ودع الكلاب تنبح والقافلة تمر
ده راى
تحياتي ليكم وللمدونة الرائعة

المهاجر الى الله يقول...

seleem@hotmail.com

المهاجر الى الله يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
آسف على الخطاْغير القصود:
كيف حال الاخت الكريمة rovy :
طبعا المواقع اللى من النوع ده انتشر وملاء الدنيا واصبح متواجد بكثره على الانترنت ولكن باثواب مختلفه تهدف الى هدف واحد (محاربة كل من ينطق بان لا اله الا الله وان محمد رسول الله) وفى الغالب بل والاكيد ان دول مش مسلمين او مكانوش مسلمين ،انهم يدعون ذلك لكسب ثقة متصفح الانترنت ضعيف الايمان ام المتصفح قوى الايمان عندما يتصدى لهم يحبون مشاركته عندما يجدون انه يفضحهم(فضحهم الله)وانه حيبوز الدنيا عليهم.
ولذا انصح شبابنا انه مهما كانت مغريات الدخول الى هذه المواقع فلا تلتفتو لها ولا تغتر وتقول ان ايمانى قى فان قوى الايمان لا يعلم ان ايمانه قى اصلا.
وشكرا اخت rovyعلى مرورك واسمحى لى اضافة مدونتك الى المفضلة عندى وجزاك الله خيرا

مصر يا موكوسه .....يا مزارع الكوسه يقول...

ارجو من الجميع زيارة مدونتى للاهميه

ADAM يقول...

السلام عليكم

أولا مباركة عليكم المدونة

ثم إن الموضوع قديم قدم الدهر

الأديان تتصارع

والحق أن الأديان دينان

دين الإسلام ودين الكفر

والإسلام هو دين الأنبياء والمرسلين

من آدم لمحمد عليهم جميعا

أفضل الصلوات وأتمّ التسليم

وكل ما يرجع لرسالة نبي من الأنبياء

فهو مسلم والإسلام هو الاستسلام لله

بالاعتراف بوحدانيته

وتفرده بأحقية العبادة

واستحقاقه للعبادة دون غيره

والانصياع لأوامره وحده

وهذا الإسلام متعدد حسب كل أمة

وحسب كل زمن وحسب كل مكان

وحسب ذلك كله يأتي التشريع

ليناسب الزمان والمكان والأشخاص

والظروف المحيطة بالنبي الذي

يجدد الإسلام على الأرض في أمته

فإسلام موسى كإسلام عيسى كإسلام محمد

والاختلاف في التشريع الذي يتغير

ليناسب الظروف التي نزل فيها

ويسمى ما ينزل على كل نبي

ديانة

فالديانة تشريع النبي لأمته

ولعنا نعرف أن :

لاإله إلا الله ... إسلام الدين

موسى رسول الله .. إسلام ديانة

عيسى رسول الله .. إسلام ديانة

محمد رسول الله .. إسلام ديانة



أما الكفر فهو أيضا متعدد

والكفر دين يحوي كل الأديان الأرضية

والتي ابتكرها أهل الأرض

وهذا ما يفرق بينها وبين

الديانات السماوية

أي التي نزلت من السماء

وهنا ننبه إلى أن عبارة

الأديان السماوية خاطئة

والأصل أن السماء لم يهبط منها

إلا دين واحد

.. إن الدين عند الله الإسلام..

والديانات الأرضية التي ابتكرها

أهل الأرض هي كلها من ديانات

الدين الأرضي الوحيد وهو الكفر

حين تدخل أهل الأهل في ديانات السماء

أفسدوها وجعلوها مزيجا

من الدين السمائي والأرضي

فتدخل اليهود في ديانة موسى

وحرفوها فجعلوها ديانة كفرية

يكفر بدين الإسلام من يتبعها

وتدخل الروم واليهود في ديانة عيسى

فجعلوها ديانة كفرية يكفر بالإسلام

من يؤمن بها

ومنذ ذلك الحين منذ خرجت ديانتا

موسى وعيسى

عن دين السماء الوحيد ( الإسلام )

وبقيت ديانة محمد وحدها

صار الفريقان أعداء

انضم أهل الديانتين لمعسكر الدين الأرضي

وبقي أهل ديانة محمد في فريق السماء

ومن هنا بدأت العداوة

وحارب الإسلام الكفر

وحارب الكفر الإسلام

والحرب خدعة كما يقولون

وليس من داع للذعر من هذه الحرب

لأنها معلومة النتائج منذ آلاف السنين

فقط يجب علينا تسليح أنفسنا

وتسليح من يهمنا ومن نحبهم

والتسليح بتعلم الحق

وهو الدين السماوي

وديانته ديانة الإسلام

***********************

هناك علماء يدرّسون العقيدة الصحيحة

وهناك كتب تدرس العقيدة الصحيحة

يمكن الرجوع لهما

*********************

أحيي كل القائمين على المدونة

وأخبرهم برغبتي في الانضمام للفريق

وآخر دعوانا أن الحمد لله رب العالمين



آدم

Hossam يقول...

عندى اقتراح
نعمل وقفة نهاجم فيها المدونة دى

كلمة يقول...

السلام عليكم
طبعا الموضوع ده مهم بس بدل ما نشغل بالنا بالرد عليهم ممكن نكون اكثر ايجابية وانات اتذكر خملة جميلة
ما ظهر الباطل واهله الا بعد ان تخلى عن الحق اهله
والحملة دى مش جديدة
اكثر سب للرسول هو اتهامه بالكذب على الله وهذا اكثر من اتهامه بالارهاب
ممكن نكرث حهودنا للتمسك بسنة المصطفى وهذا اكثر رد على هذا الابتلاء
ووصف الله الصحابة فى اخر سورة الفتح وقال
ليغيظ بهم الكفار
فلنكن على نهجهم ليغيظ الله بنا الكفار

PrInCeSS BeRy يقول...

اعوزو بالله من غضب الله حسبنا الله ونعم الكويل ربنا المنتقم معاكوا ااااااااااا

بنت سيناء يقول...

صحيح والى يوم الدين سيكون هناك حملات تبشيرية ..أذا كان فى نهاية الدنيا ستكون هناك فتنة..فتنة المسيخ الدجال
بس انا دخلت مدونة كانت لصاحبها هكر ودمر الموقع اللى بيسئ للاسلام
ممكن اننا ندخل معاهم فى نقاش بالدليل ومن يقرأ هذا الحوار سيعرف اين الحقيقة..انا احبذ ذلك

عاشق الورد يقول...

بسم الله
بوصى يا اختى
على فكرا احنا ما بينفع نرد عليهم
عارفه ليه لاننا فعلا ضعاف
مش ضعاف جسمانيه لا بسم الله ما شاء دا احنا ناكل اى حد
بس للاسف ما بنعرف حاجه عن دينا
عرفتى
ودى اكبر ضعف
بس طبعا فى رايئ بعض الناس يكفينا غيره
ولكن الغيره فى صمت
وبعدين فى حاجه
انتى المفروض فى حاجه زى دى تساليهم سؤال واحد
ايه هو السؤال؟
السؤال
هل هما حيدخلوا الجنه؟
وسبيهم
وردك انهم لو دخلوا الجنه اكيد احنا داخلينها
بس من ناحيه سب الرسول طبعا لانهم استغلوا ضعف المسلمين
وربنا يعينا
بس فعلا موضوعك مهم جدا
بس شكلنا احنا اللى نايمين

ن يقول...

السلام عليكم
شكراً يا روفى على عرض مثل هذه الموضوعات وأنا لم أقرأ هذا البوست الا اليوم وعندما قمت بدعوتك الى مدونة (ن)كنت أقصد مثل هذا المعنى بل إن عمل المدونة ينصب على المتشككين فى دين الله الحنيف حتى من الشباب المسلم بكل أسف وغيرة كل إخوانى وأخواتى المعلقين لاتقل عن غيرتى وأنا أقدر لهم موقفهم عسى أن نكون بداية لبنيان متين
لك منى كل الشكر
أمل فتحى عزت

雪花 يقول...

福~
「朵
語‧,最一件事,就。好,你西.............................................................................................................
..................-...相互
來到你身邊,以你曾經希望的方式回應你,許下,只是讓它發生,放下,才是讓它實現,你的心願使你懂得不能執著的奧秘

雪花 يقول...

福~
「朵
語‧,最一件事,就。好,你西...............................................................................................................................-...相互
來到你身邊,以你曾經希望的方式回應你,許下,只是讓它發生,放下,才是讓它實現,你的心願使你懂得不能執著的奧秘

مريم مر العمراوى يقول...

شركة تنظيف بالجبيل

شركة كشف تسربات المياه بالجبيل

شركة تسليك مجارى بالجبيل

شركة تنظيف مجالس بالجبيل

شركة نظافة بالجبيل

شركة تنظيف شقق بالجبيل

شركة رش مبيدات بالجبيل

شركة تنظيف خزانات بالجبيل

شركة تنظيف منازل بالجبيل

شركة مكافحة النمل الابيض بالجبيل

شركة تنظيف بيوت بالجبيل

مروه مر العمراوى يقول...

شركة مكافحة حشرات بالدمام

شركة مكافحة حشرات بالخبر

شركة مكافحة حشرات بالجبيل

شركة مكافحة النمل الابيض بالدمام

شركة مكافحة النمل الابيض بالخبر

شركة مكافحة النمل الابيض بالجبيل

شركة رش مبيدات بالدمام

شركة رش مبيدات بالخبر

شركة رش مبيدات بالجبيل

قمم التميز يقول...

شركة تنظيف بالدمام

شركة كشف تسربات المياه بالدمام

شركة مكافحة حشرات بالدمام

شركة تسليك مجارى بالدمام

شركة مكافحة النمل الابيض بالدمام

شركة تنظيف فلل بالدمام

شركة تنظيف منازل بالدمام

شركة تنظيف خزانات بالدمام

شركة تنظيف شقق بالدمام

شركة رش مبيدات بالدمام

شركة نظافة بالدمام

شركة تنظيف موكيت بالدمام

شركة تنظيف مجالس بالدمام

شركة تنظيف بيوت بالدمام

شركة تنظيف كنب بالدمام

شركة تنظيف سجاد بالدمام

شركة نقل اثاث بالدمام

شركة نقل عفش بالدمام

شركة تنظيف بالدمام شركة تاج يقول...

شركة مكافحة حشرات بالرياض

شركة نقل اثاث بالرياض

شركة رش مبيدات بالرياض

شركة رش دفان بالرياض

شركة مكافحة النمل الابيض بالرياض

شركة تنظيف بالرياض

شركة تنظيف خزانات بالرياض

شركة تنظيف شقق بالرياض

شركة تنظيف فلل بالرياض

شركة تنظيف منازل بالرياض

شركة رش مبيدات شمال الرياض

شركة عزل اسطح بالرياض

شركة عزل خزانات بالرياض

شركة كشف تسربات بالرياض

شركة تسليك مجارى بالرياض

شركة تنظيف بالدمام شركة تاج يقول...


شركة رش مبيدات بالخبر

شركة مكافحة حشرات بالخبر

شركة تنظيف فلل بالخبر

شركة تنظيف شقق بالخبر

شركة تنظيف منازل بالخبر

شركة تنظيف فلل بالجبيل

شركة مكافحة حشرات بالجبيل

شركة تنظيف سجاد بالجبيل

شركة مكافحة النمل الابيض بالجبيل

شركة تنظيف منازل بالجبيل

شركة تنظيف شقق بالجبيل

شركة مكافحة حشرات ببقيق

شركة مكافحة النمل الابيض ببقيق

شركة مكافحة حشرات بسيهات

شركة مكافحة النمل الابيض بسيهات

شركة تنظيف بالدمام شركة تاج يقول...

شركة تاج للتنظيف بالدمام 0551844053

شركة رش مبيدات بالدمام

شركة مكافحة حشرات بالدمام

شركة تنظيف شقق بالدمام

شركة تنظيف فلل بالدمام

شركة عزل اسطح بالدمام

شركة عزل خزانات بالدمام

شركة تسليك مجارى بالدمام

شركة تنظيف بالدمام

شركة تنظيف سجاد بالدمام

شركة مكافحة النمل الابيض بالدمام

شركة تنظيف واجهات زجاج بالدمام

شركة تنظيف مجالس بالدمام

شركة تنظيف خزانات بالدمام

شركة رش دفان بالدمام

شركة نقل اثاث بالدمام